Brev:
Kost , sovevaner og arbejdsstart
18. februar 2004
Alder:
8 mdr.
Kost , sovevaner og arbejdsstart
Jeg skal tilbage til arbejdet om 1½ måned, hvor vores søn vil være 8½ md. På nuværende tidspunkt er hans dagsplan:
6.00 Amning
8.30 Grød m. Frugtmos (ca. 100ml) og vand af en kop
10-10.45 Lur
12.00 Grøntsagsmos (ca. 3-4 tern) og vand af en kop
13.45-15.30 Lur (dog oftest kun 45 min)
15.30 Youghurt m. Frugt og vand af en kop samt amning
18.00 Grøntsagsmos m. kød (4 tern i alt) frugtmos og vand af en kop
19.30 Amning
Evt. natamning
Jeg er dog i tvivl om jeg vil have nok mælk til ham når jeg starter m. at arbejde. Han har aldrig taget sutteflasken og drikker kun ca. 20-30 ml af sin tudekop, så jeg er lidt spændt på, hvordan jeg skal give ham nok mælk/væske. Har du nogle råd?
Han har været syg i 2 uger og spiser meget dårligt og vågner tit om natten - skal jeg amme ham mere om dagen eller blot fortsætte m. at tilbyde ovenstående kostplan?
Endvidere sover han dårligt om dagen. Hans eftermiddagslur varer ofte kun 45 min, nogle gange kan jeg rokke ham i søvn igen, hvis han ligger i barnevognen. Jeg har prøvet at lægge ham igen om eftermiddagen, men det er sjældent han vil sove. Men hvis han ikke sover mere så er han meget træt om aftenen, er pylret og spiser dårligt – til sidst falder han i søvn mens jeg ammer ham. Har du nogle råd?
Venlig hilsen fortvivlet mor