Brev:
Olie eller smør og sovevaner
4. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Olie eller smør og sovevaner
Hej Helen.
Tusind tak for sit sidste svar, ang morsyg, det er beroligende at få at vide at det er helt normalt det der sker med min datter for tiden. Der sker rigtig meget med hende for tiden, og det er bare dejligt. hun sprudler af glæde når tingene lykkedes og rummer en ordenlig gang gå-på-mod, hvilket man jo som mor og far nyder at se:o)
Det går efterhånden godt med Theas madvaner og jeg har i et stykke tid puttet olie (økologisk koldpresset tidselolie) i Theas mad i stedet for smør, da jeg ved et tilfælde kom til at læse et sted, at der var mange gode ting i tidselolie, men nu er jeg kommet helt i tvivl om det nu også er ok at komme dette i hendes mad i stedet for den anbefalet skefuld smør, er det det?
Jeg har før skrevet til dig ang. Theas sove vaner, hvor jeg skrev at jeg var nødt til at amme hende i søvn ligge ved hende osv. nu falder hun dog ikke i søvn med brystet i munden mere, men jeg skal stadigvæk ligge tæt på hende og holde om hende før hun vil sove, jeg har prøvet at ligge hende til og putte hende med sut, klud osv, og så sidde ved siden af hende og nusse hende på kinden og evt, synge for hende stille og rolig, men hun skriger i vilden sky og det bliver bare være og være til sidst kan hun snart ikke få vejret og hun hoster så hun snart kaster op, og dette gør hun selv om jeg tager hende op ind i mellem og beroliger hende, først når jeg ligger mig tæt med hende som jeg plejer falder hun i søvn snart med det samme.
Hvad gør jeg? nogle gange kan dette stå på en hel time om aftenen, hvorefter jeg til sidst giver mig og liger mig med hende. Jeg vil bare mene at hun er gammel nok til at falde i søvn selv nu (bliver 8 mdr d. 14.jan.) jeg ved godt at når hun nu er vandt til at jeg ligger med hende så kan dette ikke ændres fra den ene dag til den anden, og jeg ved der skal tages små skridt, men hvordan gør jeg? for hun skriger helt vildt lige meget hvad jeg prøver, det eneste der dur er når mor ligger der også.
En anden ting er, at jeg efterhånden er begyndt at misunde de mødre der bare kan putte deres barn i barnevognen og så sover de, dette kan jeg ikke med Thea uden at jeg skal gå med hende, hvordan gør de? :o) Er det hvad man vænner dem til eller er nogle babyer bare sådan? :o)
Jeg er begyndt at blive lidt bekymret for jeg skal jo begynde på arb om fire mdr. vil det der være ovre med at der skal køres men barnevognen for at Thea kan sove? (tænker mere på dagplejemor) kan jeg gøre noget for at vænne hende til at bare blive lagt ud til middagslur? som hun jo vil blive gjort ved dagplejemoderen.
På forhånd tak:o)
Theas mor