Brev:
Fortsat ud af soveværelset og madplan
4. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Fortsat ud af soveværelset og madplan
Hej Helen
Tak for dit svar vedr, hvorvidt vi kan rykke vores datter ud af soveværelset. Siden vi skrev til dig, er situationen dog blevet en anden eftersom, at nætterne er blevet en del mere urolige.
Vi er derfor i tvivl, hvorvidt det er hensigtsmæssigt at flytte hende – tænker at det måske i forvejen er en stor omvæltning for hende og derfor bedst at vente til der er kommet mere ro på? Hun sover fint indtil kl. 03. Herefter vågner hun en del gange, oftest er sutten og at man sidder kort hos hende tilstrækkelig trøst.
Vi har allermest lyst til at springe ud i det, men selvfølgelig ikke hvis omstændighederne ikke er med os.
Et andet spørgsmål vedrører hendes madindtag. Hun fylder snart 7 mdr. Kan jeg skære lidt ned på amningerne og evt. indføre et 4. måltid? Det skal siges, at hun fortsat tager flot på i vægt. Ved en amning tømmer hun som regel begge bryster, undtagen tidlig morgen, hvor hun plejer at nøjes med et enkelt.
Hendes dag ser således ud:
Kl 06 amning
Kl 08 ca. 1,5-2 dl grød + vand af kop
Kl 9.30 amning eller 100 ml MME, puttes til formiddagslur
Kl 12 ca. 1,5 dl mos med kød + vand af kop + tvebakke/ brød at gnave i
Kl 13.30 amning, puttes til eftermiddagslur
Kl 16 amning
Kl 17.30 ca. 1,5-2 dl mos med kød + vand af kop + tvebakke/ brød at gnave i
Kl 19.30 amning og puttes til natten
Kl 23 flaske med 150 ml MME
Håber du har lidt input ☺
Med venlig hilsen
Sanne