Brev:
Nok væske og råd om den daglige kost
6. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Nok væske og råd om den daglige kost
Hej Helen
Jeg skriver fordi at jeg er bange for at, min søn på 4 måneder ikke får nok væske og for at få råd omkring hans daglige kost.
Selvom han kun er 4 måneder har han altså fået grød siden han var 3 måneder gammel og vælling u/smag siden han var 2 måneder gammel, for ellers kunne jeg simpelthen ikke mætte ham. Han har kun haft problemer med maven, da vi gik fra brystmælk til MME, så han får grøn allomin, men aldrig med hans vælling og grød, tvært imod er jeg overrasket over hvor glad han er for sin grød og hvor meget han er begyndt at spise. 2 dl hver gang, måske lidt mere. Han er 68 cm lang og vejer 7,3 kg, så han er ikke tyk, men utrolig lang og sulten.
Selv tror jeg, at hans store appetit bunder ud i at han altid er i bevægelse, i hans vågne timer leger vi konstant, han elsker at hoppe og arme og ben kører rundt på ham konstant og når han ligger på maven lægger han an til gerne at ville kravle, han ligger faktisk kun stille når han sover, så han må jo få forbrændt noget.
Vores dag:
- Morgen 5-6 MME 200 ml
han sover tit videre
- Formiddag 9-10 MMe 100-200 ml
blir puttet i barnevognen, sover 1-3 timer
- Middag 12-13 risgrød med frugtmos, tilbydes vand af tudekop.
blir puttet i barnevognen, sover 1-2 timer
- Eftermiddag 15 - MME 100-200 ml
- Aften 18 risgrød med frugtmos, tilbydes vand af tudekop.
- kl 19 MME 100 ml.
- Nat 21.30-22. 180 ml. vælling m. pære/banan
Som du kan se tilbyder jeg ham vand eller MME flere gange dagligt af tudekop, men han drikker næsten ingenting, måske 20 ml ialt i løbet af dagen.
Jeg har forsøgt at tilbyde ham vand af rigtig kop, ske og af sutteflaske, men ingenting gider han, kun de tudekopper, med blød låg, og det gider han jo næsten heller ikke.
Med maden vil jeg høre om jeg evt kan mose nogle grøntsager til ham til aften, i håb om at han blir træt og vil sove før kl. 22, for han sover næsten ikke mellem kl 15 og 22, højst 20 min efter aftensmaden, han er bare lysvågen, men når han så kommer i seng, sover han igennem til 5-6 stykker, så det er jo dejligt.
Mine problemer er få, han er jo en dejlig og glad dreng, men lidt hjælp kan man jo altid bruge, så håber du har svar på mine spørgsmål.
Med venlig Hilsen
JaneK