Brev:
Amning - hygge eller sult ?
18. februar 2004
Alder:
8 mdr.
Amning - hygge eller sult ?
Hej, og tak for mange rigtig gode svar.
Min datter på 8½ måned får 3-4 måltider dagligt (kan ikke få mere i hende ) og bliver ammet eftermiddag, sengetid samt tidlig morgen. Jeg er i tvivl om den amning tidlig morgen er sult eller hygge.
Hun spiser 230 g. morgenmad, 180 g. frokost, 30 g. eftermidag, 90 g. aftensmad, og som du kan se FALDER mængden pr. måltid i løbet af dagen, så hun spiser mindst til aftensmad. Jeg ammer hende kl. ca. 04.00 og det er altså tidligt, og jeg tror egentlig at det er sult for hun slubrer løs og er nem at ligge op og sove videre bagefter.
Vi står op igen kl. 06.30 og er igen RIGTIG sulten kl. 08.00. Er det naturligt at hun er SÅ sulten først på dagen? Skal jeg blive ved at amme tidlig morgen eller bør hun kunne sove igennem nu?
Hun spiser aftensmad (mos med kød ) kl. 18.30, hvor hun jo ikke spiser så meget - er det derfor hun virker sulten igen tidlig morgen?
Lige nu kører vi bare efter hendes skema, men gør jeg noget forkert ifm. måltider og hvorfor kan nogle børn holde den kørende 14 timer uden mad? På den anden side, det gør hun jo næsten også, da hun får aftensmad kl. 18.30 og RIGTIG morgenmad er først kl. 08.00.
Er bare forvirret over, hvordan man får en lang nat, altså for os begge.