Brev:
Sove om aftenen - 7 mdr.
6. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Sove om aftenen - 7 mdr.
Hej Helen
Jeg har en datter, Cecilie, på godt 7 mdr. Hun er oftest blevet lagt i seng, ved at jeg har ligget i vores seng og ammet hende til hun sov. Herefter er hun som regel blevet lagt over i sin egen seng. Nogle gange er hun vågnet og andre gange sover hun videre. Hvis hun er vågnet, har hun ligget der i nogen tid, og når hun så blev utilfreds, har jeg ammet hende igen til hun falder i søvn. Hun lægges derpå igen over i sin egen seng, hvor hun næsten altid sover videre.
Nu er vi så begyndt at holde fast i, at hun kun ammes til at starte med, og ikke ammes igen selvom hun bliver utilfreds. Det skal siges, at hun ikke vil bruge sut og vi har svært ved at trøste hende uden brystet, hvilket nok bliver brugt som sut engang imellem. Hvis hun er ked af det og græder tager vi hende op og trøster hende og lægger hende derefter i sin egen seng igen. Det tager som regel op til en time før hun sover på denne måde. Hvordan skal vi gribe det an, så det forløber bedre og ikke mindst uden gråd?
Mange tak for en super brevkasse.
Med venlig hilsen
Cecilies mor