Brev:
Nu gik det ellers lige så godt - fortsat
7. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Nu gik det ellers lige så godt - fortsat
Kære Helen
Tak for dit svar.
Det går nu så godt med Sebastians mave, at han får grød + vand til frokost og grøntsagsmos + vand til aftensmad. Han spiser det meste uden problemer.
De sidste par dage, er Sebastian begyndt at sove 1½ - 2 timer om formiddagen og 2½ - 3 timer og eftermiddagen.
Ift. til dit forslag til plan for dagen, synes jeg, at det er lang tid, Sebastian skal være vågen om eftermiddagen og aftenen (ca. fra 16.30 - 20)?. Lige nu får han mad ved 18/18.30 tiden, og når klokken nærmer sig 19.30/20, er han MEGET træt. Ikke grædende, men bare meget træt.
Sebastian vågner ved 23-23.30 tiden, og her er han oftest så frisk, at han først kommer i seng igen ved 00.30 tiden.
Sebastian klarer sig fint uden mad fra 00-06, hvor han får en flaske og sover et par timer til.
Hans søvn er stadig meget urolig fra 02-05 tiden, hvor han minimum en gang i timen skal have sin sut. Jeg venter altid og ser, om han sover videre uden, men det sker ikke.
Når nu han faktisk er ved at kunne sove igennem ift. maden, er det bare så frustrerende med alle de gange, jeg vækkes i løbet af natten!
Hvad søren kan man gøre?!
Vi har forresten flyttet Sebastian ind på hans eget værelse, hvor han sover i sin lift i tremmesengen (han virker ikke helt klar til at komme væk fra liften endnu, den lille tryghedsnarkoman!), men desværre har det altså ikke ændret på hans - og dermed min - urolige søvn.
Mine spørgsmål er altså:
Skal vi prøve at lægge en ekstra lur ind tidligt på aftenen?
Kan vi gøre noget for at undgå, at Sebastian tror, han skal være vågen længe, når han vågner ved 23 tiden?
Hvorfor bliver han ved med at sove så uroligt om natten (kan det have noget at gøre med hans forkølelse?)
Til sidst vil jeg høre dig, hvornår vi skal gå i gang med det 3. skemåltid?
Mange hilsner fra Sebastians mor