Brev:
Mangel på søvn - ligger og pludrer om natten
7. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Mangel på søvn - ligger og pludrer om natten
Hej Helen
Jeg har en datter på 6 måneder som den sidste 1½ måned er begyndt at være vågen om natten. Hun vågner oftest kl.1 og er så vågen 2-3 timer. Hun er ikke ked af det, hun ligger bare og snakker. Hun har, fra hun blev født sovet igennem, og de gange hun har fået mad om natten kan tælles på to hænder. Jeg giver hende ikke mad, når hun vågner om natten og jeg tager hende ikke op. Men jeg kan bare ikke sove når hun ligger og snakker, da hun snakker temmelig højt og kommer med mange høje lyde.
Hun sover i sit eget værelse og har gjort dette i en lille måneds tid. Hun blev rykket ind til sig selv, netop fordi hun begyndte at vågne, troede at vi måske forstyrrede hende, men det var ikke tilfældet.
Om dagen sover hun rigtig fint. Hun får en formiddagslur på ca. 2 timer og så får hun en middagslur på også ca. to timer. Jeg har prøvet at korte lurene ned, med det håb at hun så sov igennem. Men det resulterede bare i, at hun var træt og rigtig ked af det, og hun sov ikke igennem alligevel.
Håber du kan hjælpe, da jeg synes det er hårdt at være vågen så meget om natten.
På forhånd tak.
Med venlig hilsne
Rikke