Brev:
Ernæring - 9 mdr.
7. januar 2008
Alder:
9 mdr.
Ernæring  - 9 mdr.
Hej Helen
Jeg er i tvivl om min datter på 9 mdr. for nok at spise i løbet af dagen.
Vi er holdt op med at give hende flaske om dagen så, hun får kun flaske når hun skal i seng og om natten.
Jeg havde håbet at hun ville spise mindre om natten når hun nu fik mere fast føde om dagen, men det har faktisk næsten virket omvendt!
Hun spiser mellem 500 og 600 ml om natten fordelt over tre portioner.
En normal dag ser sådan ud:
Hun vågner for det meste først klokken 7:30 og er først sulten ved en 9 tiden,
her for hun grød ca. 100 g. og frugt stykker
Inden hun ligges for hun ymer med frugtmos, hun spiser dog ikke så meget.
Til frokost ved en 12:30 tiden for hun enten 1 rugbrød med feks. leverpostej eller grøntsagsmos med kød/ fisk, og frugt til dessert her spiser hun meget.
Inden hun ligges ud for hun igen ymer med frugtmos.
Om eftermiddagen for hun enten 1/2 rugbrød, el. bolle el. grød.
Til aftensmad er hun ikke så sulten, men hun for klemt lidt grøntsagsmos ned, vi er begyndt at give hende mere af vores mad, men hun er meget kritisk og vil ikke spise så meget af det.
Mit spørgsmål er som sagt om det er nok om dagen, eller om hun får for lidt siden hun spiser så meget om natten?
Og har du nogle forslag til hvordan vi kan få hende til at spise mindre om natten og selvfølgelig helst sove en nat uden mad?
Hilsen
Michael og Neel