Brev:
Vågner pludselig om natten - 5 mdr.
7. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Vågner pludselig om natten - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg havde næsten kun lige sendt spørgsmålet til dig omkring Jonas og ske mad og rost ham, at han sover igennem eller kun vågner en gang om natten. Samme nat skiftede det.
Jeg ammer ham kl 20,00 og han bliver lagt til nat hvor han så vågner kl 24,00 og bliver ammet men så vågner han derefter hver 3 time og bliver tilbudt vand det tager han pænt, den sidste gang han vågner omkring kl 0400 der bliver han ammet.
Det sker de næste tre nætter og den sidste (igår) var han ked af det, jeg måtte gå lidt omkring på hans værelse med ham og nynne for ham før jeg kunne ligge ham ned, og der gik nok ½ time før han sov
Hvad sker der lige? Ved godt vi har været heldige og ha en dreng som næsten sover igennem og til tider gør det, men kan det sådan fra den ene dag til den anden skifte og er der en grund eller er det bare sådan i takt med han bliver ældre?
Jeg har sågar prøvet at ligge en ekstra amning ind for at se om det kunne gøre at han ville sove 5 timer i et træk, som han før hen gjorde
Er han i en fase (han er gået ind i uge 22 nu) Han virker mere påvirklig overfor lyde og har svært ved at lukke omverden ude når han bliver ammet, han skal kikke omkring og følge med i alt
Jonas bruger ikke sut og har aldrig gjort det. Så det er jo ikke fordi han mangler sin sut at han vågner og han er ikke sulten da han får vand og indfinder sig med det. Jeg går udfra hvis han var sulten ville han skrige, men det er en slags pyller, som om han ikke kan komme videre i søvnene.
Om dagen er der ingen problemer med de to første lurer der falder han selv i søvn og sover gerne 1½ - 2 timer. Den sidste kan knibe lidt, men som du selv sagde så er han i et stadie hvor han måske snart kan undvære den men dog ikke helt endnu.
Christina