Brev:
4 ½ år som søger tryghed om natten
18. februar 2004
Alder:
4 år, 6 mdr.
4 ½ år som søger tryghed om natten
Vores søn på 4½ år vågner hver nat på sammme tidspunter og vil sove hos os. Der er ingen problemer med at lægge ham i seng om aftenen kl 20 og han sover med det samme i sin egen seng, sammen med sit sovedyr Sigurt.
Han vågner derefter første gang ca ved 22 tiden, hvor jeg så holder han i hånden til han sover igen som regl uden problemer i egen seng. På dette tidspunkt er vi ikke gået i seng og der er lys i gangen og lidt lyde fra tv i stuen.
Kl 02 vågner han igen og kommer ind i min seng.(Der er mørkt og stille). Som regel kravler han ind under min dyne og så sover vi videre til næste morgen. Jeg har prøvet at lægge han ind i sin seng igen, men ofte lykkes det ikke. Han bliver enten sur og græder mens jeg sidder og holder ham i hånden og jeg opgiver eller hvis han falder i søvn går der ca ½ time, så kommer han igen og sådan kan vi blive ved.
Jeg ville gerne lære ham at sove i sin egen seng hele natten, men har ikke overskud til at stå op så mange gange. Det skal lige siges at han vil IKKE have farmand om natten, der dur kun mor.
Han har efter en forbrændings ulykke i børnehaven været meget pylret, mor-glad og trygheds søgende. Hvad gør jeg for at give ham den tryghed han gerne vil have om natten og samtidig få ham til at sove i sin egen seng?
Hans sovedyr Sigurt skal han have med overalt, er det tryghed?