Brev:
Han kaster med ting og natteuro
8. januar 2008
Alder:
16 mdr.
Han kaster med ting og natteuro
Hej Helen
Vores ellers så chamerende søn er også lidt af en ballede mager, du ved, på den søde måde;-) Meeeen når det når dertil at han kaster med legetøjet, så formår han altså at sætte det sødeste smil og den sjoveste latter på, når vi siger Nej og prøver at forklare at man triller eller lægger legetøjet, foruden at lege med det selvfølgelig.
Men det er altså svært at holde minen når han skrupgriner een op i ansigtet:-) Forstår han egentlig at vi mener nej eller er der ren tidspille?
Vi oplever det ikke rigtig med andre ting i så stor grad som når han smidder med legetøjet. Når han får nej ved at røre ved fjernsynet, mobil og andre ting så kan man godt lidt se at han forstår det, men overhovedet ikke ved smidderiet...... Hmmm han prøver os vel nok af eller er det noget helt andet vi skal gøre for at få ham til at holde op? Det er jo oss ret kedeligt at tingene skal gå i stykker og at søster får det i hovedet så det er jo noget vi godt vil ha ham til at stoppe med....
Og så har han lige som så mange andre børn lidt roderi om natten. Han sover generalt ikke en hel nat uden at vågne. Han smågræder, men falder i søvn ved at vi tysser ham (han har endnu ikke eget værelse pga pladsmangel!) Men han har det også med at sætte sig op og når han gør det så bliver han ved i ca 2 timer!!!! Jeg aner ikke hvorfor. Han græder ikke, men vil heller ikke sove!!!
Han sover mellem 2-4 timer om dagen afh af hvor træt han er, men selvom han ikke har sovet meget om dagen så vågner han alligevel om natten. Ved ikke om der kan være nogen desideret grund til at han vågner, men måske du har nogle råd til hvordan man takler det og hjælpe ham til en bedre nattesøvn?
Hilsen mor her;-)