Brev:
Modermælkserstatning og rejse
11. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Modermælkserstatning og rejse
Hej Helen
Ja så er jeg allerede på banen igen med nye spørgsmål.
Mange tak for dit forrige svar det har hjulpet mig meget, og der sker jo hele tiden noget nyt. Allerede på de få dage er Jacob begyndt at sove bedre end nogensinde om natten. Han vækker mig kun en gang, men jeg ved godt det kan nå at ændre sig mange gange endnu. Han er ligesom blevet sig selv igen. Indimellem er det så tydeligt når de tager et tigerspring men hver gang bliver man jo overrasket alligevel.
Mit spørgsmål denne gang går nu på noget helt andet.
Jacob skal passes til april og maj da vi skal til bryllup i Danmark. Han er jo ikke vant til at få flaske men fik det da han var omkring 5 uger gammel, fordi jeg pludselig blev gjort i tvivl om jeg havde nok mælk. Der fik han nan1 som supplement til amningen og spiste naturligvis ikke så meget, da jeg jo havde nok mælk. Siden da har vi kun brugt at give flaske når far skulle passe hvis jeg havde et ærinde, og det har ikke været noget problem. Men fordi vi bor på Cypern bliver han jo ikke passet ude. Vi er jo bare os tre sammen det meste af tiden.
I november måned havde vi besøg af min veninde og hendes mand og barn og der passede mændene børn mens min veninde og jeg tog på shopping. Der fik han også flaske med NAN 1 og spiste det uden problemer.
Men ca. 14 dage efter deres besøg skulle far passe mens jeg var til frisør og der nægtede han at tage flaske. Drejede hele tiden hovedet ind imod brystet og ville overhovedet ikke tage imod flasken.
På vores juleferie i DK skulle jeg til julefrokost og mine forældre passede og der blev jeg kaldt hjem kl. 24 da han også nægtede. Jeg havde selv forsøgt inden og han smagte på det men spyttede det hele ud igen så jeg var dog forberedt.
Nu er jeg begyndt at træne lidt med en flaske en gang om dagen, for ellers er der intet bryllup eller polterabend for mit vedkommende. Han tager flasken fint i munden men ser faktisk ud som om han ikke bryder sig om indholdet. Kan det virkelig passe at han ikke bryder sig om smagen når han med største fornøjelse har spist det tidligere? Er der andre mærker jeg kan forsøge.
Her på Cypern har jeg set noget der hedder Almiron 1. Jeg ved ikke om du kender noget til det.
Ellers er sidste udvej vel at amme ud, men hvordan gør jeg det helt konkret. Jeg ved godt hvordan jeg ammer ud men skal det fryses ned i poser og hvordan gøres det i praksis?
Og i forhold til at amme ud hvad gør jeg så når Jacob skal spise og jeg lige har malket mælken han skulle have ud.
Håber du kan forstå mine lidt rodede spørgsmål (-:
Dernæst.. har Jacobs far og jeg for nogle måneder siden bestilt en rejse til Maldiverne den 29 februrar. På det tidspunkt tænkte den uerfarne mor at, en flyverejse på 10 timer dog med mellemlanding ikke ville være noget problem. Jeg tror egentlig heller ikke at flyveturen som sådan bliver noget problem men på det tidspunkt er Jacob jo påbegyndt skemad.
Hvad gør man og hvad skal han have på det tidspunkt?
Jeg håber du kan hjælpe mig lidt og at du kan finde spørgsmålene i den forvirrede tekst!
Mange hilsner og på forhånd tak fra Trine