Svar: Mos med skorzonerrødder
11. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Linda
1000 tak for dit korte og præcise spørgsmål. Du har fuldstændig ret - dem må der meget gerne også være nogle af:o)
Ja du må meget gerne bruge skorzonerødder til babymos og tit så kan børnene rigtig godt lide det!
Da hun kun er 5 måneder, så er det fortsat vigtigt at du starter stille og roligt op men når hun bliver 6 måneder, så kan hun faktisk få det hele: Gulerod, squash, blomkål, broccoli, pastinak, persillerod, løg, jordskokker, kålrabi, hvidkål, peberfrugt, skorzonerrødder, spidskål, rosenkål, savoykål, ærter, majs, grønne bønner, grønkål, porrer, tomater (uden skræl), agurk, avokado osv.
Fra 6 måneder kan du også give selleri, spinat, rødbede og fennikel men det indeholder nitrat. Hun må meget gerne få det men i små mængder. Det bør ikke udgøre mere end 1/10 af portionen ellers skal det gives med 14 dages mellemrum.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske