Brev:
Hendes hoved kigger til højre side hele tiden
17. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Hendes hoved kigger til højre side hele tiden
Hej Helen
Jeg har skrevet til dig omkring vores tvillingepiger før. Jeg har jo været meget bekymret omkring den mindste af pigerne, men i går synes jeg for første gang, at de var totalt identiske. Den lille smiler og kiggede ligeså meget på mig som den store pige. Hun basker med arme og ben og ser veltilfreds ud...
Men, men: Jeg kan jo hele tiden bekymre mig om noget...æv, æv ;-( derfor så jeg i går, at min mindste tvillingepiger drejer hovedet til højre hele tiden?!?!? det har jeg ikke observeret tidligere...hun kigger også lige ud....men hun kigger vist nok ikke til venstre af sig selv...til højre hele tiden synes jeg - i al fald i går...
Nu er jeg ude af mig selv af bekymring igen, igen...jeg spurgte min forlovede, hvilken side han gav flaske til, for at finde ud af, om vi var for ensformige i vores behandling af hende. Vi fandt ud af, at vi begge havde hende på venstre arm, når vi gav flaske...når vi giver hende flaske, synes jeg også tit, at hun således kigger væk fra mig, når hun altså ikke lige kigger på mig...
Jeg er bekymret Helen....kan du berolige mig?
PS: Vi har de seneste par uger gået til kiropraktor med begge piger, for at finde en løsning på deres skrigeture om aftenen (den mindste pige er klart værst med skrigeturene) Kiropraktoren sagde, at der ingen skævheder var. De var fine. Som 9 ud af 10 babyer...hvorfor pokker så han ikke det med det højredrejede hoved...?!?
Nu kommer min egen sundhedsplejerske i dag, som jeg også har et godt forhold til. Så vil jeg også læsse mine bekymringer af på hende :-) men det er også rart at høre din mening.
PS: Skrigeturene var ved om aftenen - fortrinsvis i perioden 20-24 - om det er fortrinsvis den lille, der får dem (det er sikkert også derfor, jeg hele tiden bilder mig ind, at hun fejler noget...:-( hun virker utrøstelig - og det er kun i dette tidsrum...vi kan næsten ikke være i huset, så meget bliver der skreget omkring dette tidsrum...hvad kan hun fejle? Gør det ondt på hende? Skal jeg begynde til zoneterapi med hende - i intensivt forløb...vil det gavne mave/tarm systemet så det bliver udviklet hurtigere? Jeg bilder mig ind, at den mindste måske har flere "smerter", fordi hun var 300 gram mindre end den store, da de blev født...måske var hendes system mindre udviklet...?!?
Mange hilsner
Lise