Brev:
Komme af med aftenflasken
17. januar 2008
Alder:
13 mdr.
Komme af med aftenflasken
Kære Helen
Min lille pige er nu blevet 13 mdr. og får stadig en flaske lige før hun bliver lagt om aftenen. Dette fungerer meget fint og hun sover generelt helt fint. Hun spiser også pænt med mad om dagen, så jeg har udskudt det lidt at tage flasken fra hende om aftenen. Det skal dog ske på et tidspunkt, så jeg er så småt ved at forberede mig på det.
Vores aftenrytme kører på nuværende tidspunkt sådan:
Aftensmad 17-17.30
Bad og hygge frem til ca. 18.45
Flaske (250 ml) kl. 19, hvorefter vi går en lille tur i hendes værelse til et par sange, som er de samme hver dag. Derefter lægges hun i seng. Jeg går fra hende og hun falder i søvn alene - som regel. Når hun har svært ved at falde i søvn, går jeg hovedsagligt til og fra, tager hende op og trøster, men bliver generelt ikke på værelset til hun er faldet i søvn.
Jeg ville nu gerne have input til en måde at komme helt af med aftensflasken. Jeg kan lige nævne i den sammenhæng, at det gik forholdsvis smertefrit, da jeg tog flasken midt om natten. Der var et par urolige nætter, men derefter har hun faktisk sovet bedre både aften og nat. Jeg tænker derfor nu om jeg egentlig 'bare' skulle tage den helt - uden afvænning - eller om du vil anbefale en erstatning, så som mælk i kop eller lign.
På forhånd tak for dit svar.
Venlig hilsen Ane