Brev:
Ny Epoke!
17. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Ny Epoke!
Kære Helen
Efter længe at have smugkigget med fra sidelinien på din faktiske brevkasse, synes jeg det var tid til også og blive medlem.
Super brevkasse du har - stor ros til dig!
Vores Gustav er nu 4 mdr. og vil skal så småt starte op grød/mos og vælling. Til din orientering blev Gustav ammet fra fødsel til han var ca. 2 ½ mdr. Efter 2 omgange meget slemme brystbetændelser med penicillin begyndte han langsomt og afvise mit bryst for tilsidst overhovedet ikke ville spise hos mig. Efter megen kamp for at få amningen op og køre igen synes min sundhedsplejerske tilsidst, at jeg skulle kaste "håndklædet i ringen" og starte op med flaske.
Det var hårdt følelsesmæssigt til og starte med og jeg synes endnu engang at jeg skulle starte forfra da jeg var helt blank på flaskeområdet., men nu er jeg bare rigtig glad for min beslutning dengang, da Gustav blev en meget gladere og mere tilfreds dreng.
Han har således udelukkende fået NAN fra han var 2½ mdr. til nu. Spiser mellem 1000 - 1200 ml dagligt. Gustav gylper rigtig meget og får derfor lidt Johannesbrødkernemel i sine flasker, hvilket har hjulpet os meget.
Med baggrund i den megen gylp gælder jeg mig også over at han snart kan få lidt anden mad, som forhåbentlig ligger sig lidt tungere i maven på ham :-)
Jeg er nu startet med lidt vælling, dvs jeg har byttet hans aftenflaske ud med vælling.
Er dog meget i tvivl om hvordan jeg skal starte op med grød/mos/vælling.
Skal han fortsat have samme dosis mælk som han plejer eller ?
Vores dagligdag ser p.t således ud nu:
kl. 08. 30 vågner - pusles og får en flaske på spiser mellem 150-200 ml
10.00 puttes til formiddagslur
12.00 leger og får flaske spiser 150-200 ml
14.00 puttes til eftermiddagslur
16-17 vågner og leger igen - får flaske 150-200 ml
18 powernap 30 min
19 flaske 150 ml - 200 ml - herefter bad eller massage mv. hyggestund inden sengetid
20.30 Godnat - lidt flaske til og falde i søvn på
Gustav bliver lagt i sin seng og falder derefter selv i søvn vågner som regel mellem 04-06 og får en flaske mere.
Jeg synes det er svært og nå og få al den mælk i ham på de "få" vågnetimer. Samtidig er han begyndt og have svært ved og koncentrere sig om at spise - han mister ligesom tålmodigheden - er det tegn på at jeg skal bruge suttebrikker med større/hurtigere flow ?
Jeg håber du vil være mig behjælpelig med at finde en plan for hvordan jeg så småt starter op på grød/mos/vælling samt besvare mine øvrige "mange" spørgsmål!
Ser frem til og høre fra dig
Kærlig hilsen
Gustav's mor