Brev:
Amning og søvn - 7 mdr.
17. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Amning og søvn - 7 mdr.
Hej Helen
Min dreng har følgende mønster i hverdagen:
Vågner om morgenen i mors og fars seng
1 1/2 time senere puttes han i barnevogn efter først at blive ammet i søvn iført flyverdragt og hue i et værelse med åbent vindue
Vågner efter ca 2-3 timer
Spiser grød eller grøntssagsmos til frokost med vand til
1 1/2 - 2 timer efter han er vågnet af formiddagslur puttes han i barnevogn efter først at blive ammet i søvn iført flyverdragt og hue i et værelse med åbent vindue
Han sover ca. 1-2 timer
Om eftermiddagen tilbydes han grød og/eller frugtmos med vand til
Til aftensmad grøntssagsmos eller grød
Når han skal sove puttes han i mors og fars seng, hvor han bliver ammet liggende. Han sutter lidt, græder, skal bøvse, sutter lidt, græder, afviser bryst, søger bryst, sutter lidt, græder..... Det tager ca. 1-2 timer før han overgiver sig (typisk mellem 21.30 og 23 - og der har han også være inde hos mor og far i stuen et par gange hvor han storsmiler til mor, når han sidder hos far! Han kan næsten ikke holde sig vågen, men prøver ihærdigt). Han sover godt om natten og sutter engang i mellem om natten hos mor.
Kan du hjælpe mig med råd vedr. følgende:
1) Jeg vil gerne have ham over at sove i egen seng. Hvordan gør jeg det bedst?
Det skal lige tilføjes, at han ikke vil ammes, når jeg sidder med ham i en stol eller lign., medmindre han er iført sin flyverdragt og det er om dagen. Dette er uanset om vi er alene eller der er andre mennesker. Da han var 4 uger gammel prøvede jeg i 14 dage at få ham over i sin egen seng, men da han brugte 3 timer hver aften på at skrige, opgav jeg og lå ham over i min side af vores seng og der har han så været siden.
Kærlig hilsen den trætte mor