Brev:
Burde jeg give henne vælling til aften?
18. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Burde jeg give henne vælling til aften?
Hei Helen,
Takk for hjelpen angående mat til vår datter. Vi har nå begynt å gi henne 5x200ml om dagen istedet for 4x270ml. Hun viser nå at hun er hyppigere sulten, men det har nå oppstått noen andre problemer.
Jeg begynte for 3 uker siden å gi henne grød til morgenmad. Det ser ikke ut som hun er helt begistret og spiser max 3-4 teskjeer med grød. Nå er det 3 uker siden jeg begynte og er litt bekymret for at mengden ikke øker. Hvorfor vil hun ikke spise mer? Jeg prøver også gi henne vann til grødmåltidet men det vil hun absolutt ikke ha ... Hvor lang tid kan det ta før hun spiser et måltid slik at jeg kan erstatte melk med grød? Hun får nå melk etter grødmåltidet...
Etter vi begynte å gi henne 5x200ml MME om dagen har hun også begynt å våkne ved 5 tiden om natten etter mat (vi legger henne 20.00). Det som er problemet er at det da er vanskelig for å få henne til at falde i søvn igjen.. Det kan ta opptil 2 timer før hun vil legge seg å sove etter måltidet... Er det fordi hun begynner å bli mer sulten?
Burde jeg gi henne vælling til aftens, hun får nå kun MME og grød 1 gang om dagen. Det jeg heller ikke forstår er at hvis hun er mer sulten, hvorfor vil hun så ikke spise noe mer grød? Burde jeg evt prøve mos til aftens istedet?
En annen ting er at vi reiser til thailand om 3 ukers tid. Jeg ammer jo ikke og har da noen spm ang mad på flyet. Hun er da 5 1/2 mnd (hun fyller 6 mnd i thailand), kan jeg pakke en madpakke med rugbrød og leverpostej, eller er det for tidlig? Hva annet kan jeg evt ta med til henne som hun kan spise på flyet? Jeg er nemlig litt bange for å gi henne gulrot o.l da hun allerede har 2 tenner. Jeg er bange for at hun skal sette noe i halsen. Har du noen forslag?
Nå som vi også skal til thailand er det jo meget varmt. Det bekymrer meg da at hun ikke liker vann, kan hun bli dehydrert i varmen? Eller er det slik at hvis hun er tørst nok så drikker hun det som blir tilbudt?
Vi har også veldig lyst å ha henne med å bade i havet og poolen. Hun går til babysvømmning og elsker det..Er det ok, temperaturen er jo ikke på over 30 grader men vi må jo kjøle henne ned...
Vet dette var mye men håper virkelig du kan hjelpe meg her:o)
Med venlig hilsen
Gry