Brev:
Mere om mælk, mad og tænder
18. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Mere om mælk, mad og tænder
Hejsa Helen
Tusind tak for dit svar sidst. Men der er noget jeg ikke helt kan få til at passe ind i den plan du har givet mig. Jeg kan ikke få noget morgenmad i min lille dreng kl 8.
Vi står som regel først rigtigt op deromkring. Jeg har prøvet og stå op med ham når han vågner ca kl 6.30 - 7.00 men han bliver hurtigt vrøvlet og vil i hvert tilfælde ikke have noget at spise. Det ender som regel så med jeg må tage ham ind i sengen igen og amme ham, og så sover han en lille time mere. Gør det noget? Han når jo så aldrig at få det der formiddags mad...
Han er begyndt at få tænder og er lidt vrøvlet for tiden. der skal ikke meget til at han bliver vrissen og han gider ikke rigtigt at spise. Idag har han godt nok ikke fået ret meget, og jeg ved ikke hvorfor, men jeg stresser sådan når han ikke vil spise eller amme ved mig. Hvilket resulterede i at min mælk ikke løb her til aften da han skulle puttes. Det så nu ikke ud til at genere ham, for nu sover han da.
Jeg er stadig bekymret over om han får nok mælk. Skal han ikke have ca 500 ml? han bliver 8 mdr den 30 januar. Jeg har prøvet og pumpe ud for at se hvor meget der kunne være i et bryst og to gange har jeg kunne pumpe ca 80 ml ud. vil det så sige at han skal amme hos mig 5-6 gange?
Er det fordi han er ved at få tænder han lige pludselig ikke syntes det at spise er sæligt interessant? han kan simpelthen ikke koncentrere sig om det. Jeg har prøvet alt muligt. Siddet foran ham, lavet krumspring, snakket med ham, været stille, spist sammen med ham osv. han får næsten det mad vi får, men han er jo ikke så sej til at tygge endnu, så der er stadig noget han ikke får. Grød får han jo oså, det spiser jeg jo ikke rigtig, men jeg har nu prøvet bare for at få det til at være interessant. Alt andet er meget mere interessant lige nu. Det kan være katten der går forbi, dugen som han gerne vil rive i og bide i, hans eget tøj, stolen han sidder på, skeen selvfølgelig osv....
Jeg tror gerne han vil selv, han får også lov til det hele næsten, men der kommer jo ikke så meget mad i ham på den måde..
Glæder mig til at høre fra dig igen.
Tak for en super god brevkasse.