Brev:
Vågner hyppigt derfor forsøge med skemad
19. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Vågner hyppigt derfor forsøge med skemad
Hej Helen
Vil først og fremmest lige starte med at sige dig tak for dine meget lange og præcise svar. Nu er jeg igen tilbage med en masse spørgsmål. Måske er jeg for hurtig til at skrive til dig, men når man bor så langt væk hjemmefra er det meget rart at kunne spørge dig til råds.
Jacob er begyndt at vågne hver anden time og har nu gjort det 5 nætter i træk. De første 3 nætter var det en gang i timen så jeg har været utrolig træt. Han bliver som sagt lagt kl 18 og tidligere vågnede han først kl 22.30 men nu vågner han kl 21 og spiser, så igen kl 23, kl 01 og så videre. Jeg har forsøgt at prøve med sutten indimellem men det er altså mælk han vil have.
Han spiser utrolig ofte om dagen også, og jeg sørger virkelig for, at lægge ham til ofte så han kan spise sig mæt om dagen istedet for om natten, men ligemeget hjælper det.
Min kæreste og jeg så derfor ingen anden udvej end at forsøge med lidt skemad. Jeg har derfor købt en majsblanding som vi har introduceret ham for. Problemet er bare, at det jo skal blandes op med MME og det kan han bestemt ikke lide. Jeg har forsøgt andre mærker og iblandet sukker som du skrev men han vil ikke have det.
Han så derfor absolut heller ikke tilfreds ud da han fik majsgrøden i munden. Her til aften puttede vi et lille stykke banan i så han ikke kunne smage MME så meget og det gik da lidt bedre, men han ser noget betuttet ud.
Tror du det er rigtigt at vi er gået igang med skemaden nu eller var der andet vi kunne have gjort. Jeg har tænkt meget over, om det evt. kunne hjælpe at flytte ham ind i et andet værelse så han ikke kan lugte min mælk så meget?
Hvad synes du om det?
Her til aften lavede vi majsgrød til ham af rigtig majsmel men det blev en mærkelig tyk masse og bagefter blev vi helt bange for om det nu var glutenfri. Jeg gjorde det i den bedste mening fordi jeg tænkte det nok var sundere at lave det selv fra bunden i forhold til at købe et næsten færdigblandet produkt. Jeg kan dog ikke se at der skulle være gluten i, men det blev noget mærklig hvidt tykt noget.
Jeg har bogen fra sundhedsstyrelsen og det var den opskrift jeg gik efter.
Har du andre foreslag til hvordan vi kan få ham til at tage flaske med MME? Eller er jeg simpelthen nødt til at amme ud?
Jeg bliver en lille smule desperat indvendig fordi det hele hænger lidt på mig. Jeg elsker jo at være sammen med Jacob og jeg står gerne op om natten, ja jeg flyver sågar til månen for hans skyld (-: men når man er så træt tilsidst så ville det jo være rart hvis hans far, som utrolig gerne vil hjælpe, kunne give ham en flaske så jeg kunne få lov at sove bare 4 timer i træk. Jeg håber du forstår hvad jeg mener.
Jeg holder utrolig meget fast på at ville amme og jeg ville helst have fortsat til han var 6 måneder med at amme fuldt, men det virker bare som om han ikke bliver rigtig mæt. Derudover kan jeg ikke holde til at blive vækket hver anden time. Specielt fordi Jacob jo ikke sover mere end 30 min og højst en time ad gangen i løbet af dagen. Det skal lige nævnes, at jeg altid tilbyder ham mad fra begge bryster og han spiser faktisk fra hver side også om natten.
Jeg vil lige sige Jacob er en utrolig glad dreng. Smiler som det første hver morgen og griner højlydt. Han vejer næsten 8 kg og virker altid så veltilpas og tilfreds, så jeg tror nu ikke han ligefrem sulter (-:
Jeg håber du kan give os dit besyv med. Vi vil jo helst gøre det bedste for Jacob.
Mange hilsner fra Trine