Brev:
Er ved at give op
20. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Er ved at give op
Hej Helen
Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre for at få lidt søvn.
K. er nu 6 mdr. og spiser meget forskelligt gennem hele dagen. Jeg har struktureret hendes dag i håb om at hun kan sove om natten, men det virker bare ikke. Jeg vækker hende hver morgen ved 7.30 tiden, hun sover max 1,5 time om formiddagen og max 3 timer om eftermiddagen. Det er dog nødvendigt at vække hende begge gange. Hun bliver puttet ved 20 tiden og sover ca.45 min. og så går det løs....... Hun er superfrisk til ca. kl. 01.00 og falder så i søvn med mors babs i munden og sover ca.1 time og kræver så babs igen. Sådan kører det så hele natten til vi står op kl. 6.
Tit vågner hun når hun kan mærke at mor er gået. Der er ingen der kan trøste hende, kun MOR, hun vil hverken ha sut eller flaske. Jeg har endda prøvet med mm i flasken, men den er jo ikke helt ægte, så den køber hun ikke. Hun spiser 4 skemåltider om dagen på samme tid hver dag, og bliver så ammet før hver lur samt hele aftenen fra kl.19.30. Hvad f.... skal jeg gøre for at få hende til at sove.
Jeg har læst samtlige bøger om at få børn til at sove, men hun er ikke til at trøste uden babsen. Jeg har prøvet at lade hende knirke lidt inden jeg kommer, prøvet at berolige hende lidt med berøring og med stemmen, prøvet at pakke hende ind i lagner og dyner, prøvet at vugge hende lidt i armene, men det er ikke godt nok. Er det helt hen i vejret hvis jeg kører barnevognen ind i soveværelset, den elsker hun at sove i.( Hun ligger i kørepose)?????? Jeg synes jo bare at det er et skråplan at komme ind på, men hvis det nu kan hjælpe.....
Håber på at få lidt hjælp ( og lidt søvn ) ......
Kærligst Rikke
P.S. Det kan vel ikke allerede være stædighed?