Brev:
Sover ikke igennem - 5 mdr.
20. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Sover ikke igennem - 5 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar sidst. Vi er kommet ind i en go rytme om aftenen og synes faktisk det går meget bedre med at få Silje puttet. Vi øver lidt med at gå til og fra og det virker.
Vores problem er natten. Jeg er efterhånden ved at være godt udsultet af alle de natamninger og mgl. nattesøvn. Synes jo at Silje tager rigtig fint på - rigeligt endda. Hun vejer 8 kg og er 5 mdr om en uge. Det er da pænt, ikke?
Så vi har eksperimenteret lidt med at springe nat amningerne over ca mlm 12 og 06 og det viser sig også, at det nok handler mere om, at hun gerne vil ha nærhed.. Hun spiser, hvis hun blir tilbudt det, men falder hun i søvn vel og mærket hvis hun kommer over mellem os. Vi prøver selvfølgelig længe at gi sut og berolige, men til sidst vil vi jo også gerne sove, og så kommer hun over, hvilket er det, vi gerne vil undgå. Vi ved, at jo ældre hun bliver, des sværere blir det at vænne hende af med det.
Vi har været så desperate både med aften (hvilket er ovre nu) og stadig natten at vi faktisk har prøvet "Godnat og sov godt" en enkelt aften/nat. Det er det værste vi har prøvet. Vi kunne slet ikke klare det. Tænk at skulle gå så meget imod alt hvad ens logiske sans siger. Det eneste man vil, er jo at tage sit barn op og trøste det... Det kan bestemt ikke anbefales. Jeg græd hele dagen efter, og vi var heldigvis enige om: ALDRIG MERE....Så hellere op 40 gange hver nat...
Men det jeg vil sige er, at jeg føler mig ret udkørt og at jeg efterhånden har let til tårer og har ikke meget overskud. Ved, at det er nætterne der tærer på mig. (det skal siges at min mand er super og støtter alt hvad han kan)
Kan vi prøve at undvære amningen om natten eller er det for tidligt???Og i så fald hvordan gør vi det?
Tak for dine gode svar
Med venlig hilsen
Siljes mor