Svar: D-dråber og modermælkserstatning
20. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Kære KJN
Normalt anbefaler jeg ikke at man giver d-dråberne i sutteflasken, simpelthen af den grund, at hvis dit barn ikke spiser hele mængden, så ved du reelt ikke om dråberne er givet.
Derfor anbefales det at give dråberne på en ske, hvilket også vil kunne give dig en lille idé om, hvorvidt dit barn er parat til skemad, når den tid kommer. For at dråberne ikke skal hænge fast på skeen, så kan man nogle gange dryppe lidt mælk ud på skeen, dryppe dråberne på og så komme dem i munden på barnet. Du kan således tage lidt af modermælkserstatningen fra flasken og dryppe ud på skeen og evt. give d-dråberne, i en pause, hvor dit barn lige skal sunde sig lidt...
Håber dette besvarer dit spørgsmål:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske