Brev:
Soverytme, mad og amning
20. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Soverytme, mad og amning
Hej
Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))
Nu er vi hjemme igen efter vores lange rejse, jeg startede op med at give Vigga mad og inden der var gået en uge faldt hun i en helt fin rytme :)
Nu ser vores dag cirka sådan ud:
kl 05:00-06:00 amning
kl 08:00-09:00 står op, amning, tøj på osv
kl 10:00 - 11:00 formiddagslur
kl 12:00 grød + vand af tudekop og evt amning
kl 13:00 puttes til eftermiddags lur i vogn eller seng i op til 2 timer :))
kl 15:00 flaske 150-200 ml
kl 16:00-17:00 powernap
kl 18:00 grønsagsmos + frugtmos til dessert + vand af tudekop
kl 19:00-20:00 evt ammetår og powernap
kl20:00-22:00 leger, hygger, Vigga får et bad og vi slutter med en flaske 150-200 ml
kl 22:00 lægger hende i sengen med nutteklud, sut og hun kan for det meste falde i søvn selv uden megen protest :)
Da vi startede med maden begyndte hun at vågne ofte om natten nogle gange med 1-2 timers mellemrum og hun gør det stadigvæk det er lidt anstrengende... Ofte handler det bare om at få sutten eller så er hun helt vågen og så tager jeg hende op og ammer hende selv om hun ikke rigtig sutter så falder hun heldigvis i søvn igen, har hørt at al den nye mad, fedtstoffer osv kan give børn en periode hvor de vågner ofte er det rigtig eller mon jeg ikke giver hende nok mad??
Hun gider ikke rigtig sin vælling til natten så hun får almindelig erstatning til natten. Her i "madopstarten" giver jeg en flaske syrnet allomin for at forebygge forstoppelse er det okay?
Hvordan ved man at børn får rigelig med væske og tæller vælling med som væske, slukker det i det hele taget tørsten??
Hun er begyndt at afvise mig ofte ift amningen gider det bedst om natten, tidlig morgen og formiddag er det naturligt i hendes udvikling og bør jeg måske bare stoppe og gå til fuld erstatning for at sikre mig hun får nok ?
Hvordan med søvnen? jeg er glad for det går bedre men kan jeg arbejde målrettet for at få hende til at sove tidligere f.eks kl 20:00 og hvordan får jeg hende til at sove igennem igen eller kommer det hele af sig selv?? Har selvfølgelig kigget på et par bøger som du har anmeldt men er lidt afventende med at købe dem....
Jeg har overvejet og starte dagen kl 08:00-09:00 med havregryn og frugtmos og evt frugtmos til eftermiddagen kl 15:00 som mellemmåltid er det for meget for hende og hvor længe bør man blive ved med at give flaske efter måltiderne her tænker jeg selvfølgelig på væskebehovet også?? Håber du finder hoved og hale i alle de her spørgsmål
Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kunne gøre det kortere :))
Med venlig hilsen
Viggas mor