Brev:
Ammestop - hvordan?
20. februar 2004
Alder:
7 mdr.
Ammestop - hvordan?
Kære brevkasse
Jeg er i gang med at stoppe amning - men bliver i tvivl om metoden.
Jeg har haft trappet ned over en 14 dages periode til kun at have morgen- og aftenamning, men vil nu gerne stoppe helt. Jeg har ikke ammet i ca. 2 døgn, men brysterne er meget spændte, og jeg er nervøs for at få brystbetændelse.
Vil det gå væk i de næste døgn og så må man bide ømheden/smerten i sig, eller skal man tage medicin for at stoppe mælkeproduktionen?
Min søn er 7½ måned og var på fuld amning til han var ca. 6 måneder. Han trives, men er altid vågnet mange gange om natten. Han bruger ikke sut, og mors bryst har været nærliggende at tilbyde.
Med min ældste søn var jeg ikke i samme situation. Ved 4-måneders alderen "var der ikke mere", og han fik vælling eller erstatning. Med nr. 2 har der været rigeligt mælk, og nu er det så blevet min beslutning at stoppe. Forhåbentlig vil det også hjælpe på nattesøvnen.
På forhånd tak for hjælpen.
Kristine