Svar: Mad om natten - 3 mdr.
21. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Kære Rikke
Det er helt alderssvarende og normalt at din datter i en alder af 3 måneder har behov for mælk omkring midnat, midt nat og tidlig morgen og det ændrer sig stille og roligt i takt med at hun bliver ældre. Man siger dog at du skal regne med at hun omkring 6 måneders alderen kan klare sig uden mælk midt nat og at du således ved 6 måneders alderen kan nøjes med at give hende mælk omkring midnat og så igen tidlig morgen...
Men når det er sagt, så er det dog et forsøg værd om du kan få hende til at spise mere om dagen, så det ikke er om dagen at hun sover 4-4½ time, men i stedet om natten. Prøv derfor om du i løbet af dagen kan få hende til at spise lidt hyppigere og se om det vil gøre en forskel.
Ørerne gør naturligvis også sit til dårlig søvn, men prøv alligevel om du kan ændre lidt på det. Ellers må du forsøge at sove lidt om dagen, når lillepigen sover der.
Rigtig god bedring med hende og jeg er ked af at jeg fik ret:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske