Brev:
Ammer hver 2 time og vil gerne have mere søvn
21. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Ammer hver 2 time og vil gerne have mere søvn
Hej
Vores første problem er at jeg efterhånden ammer hver 2. time både dag og nat og det er jeg ved at være godt træt af, da jeg går hjemme med 2 børn hver dag så der er ikke tid til bare at lægge sig.
Tænkte at det måtte være fordi han var mere sulten, så jeg har prøvet at give ham en flaske med vælling men han vil ikke have flasken også selv om der er sød kamille te i. Er derfor begyndt på grød men der går jo noget til før det bliver til et måltid.
Hvad kan jeg gøre for at få noget mere natte søvn er ved at være lidt desperat.
Det andet problem kan godt hænge sammen med det første. Han bruger ikke sut og det vil jeg rigtigt gerne have ham til da jeg måske også har på fornemmelsen at han bare bruger mig som sut om natten. Kan jeg gøre noget for at få han til at brug den.(har prøvet mange forskellige intet hjælper)
Det tredje problem er at vi ikke kan få ham til at falde i søvn selv om aftenen.
Fra han var spæd har vi vugget ham i søvn i vores arme (dårlig vane ja, men det eneste der har virket). Men nu er han altså for tung at bære rundt på, så den eneste måde han vil falde i søvn på nu er ved brystet, og det er først når han er helt udmattet. Han er faktisk vågen hele aftenen selv om vi prøver at få ham til at falde i søvn da han jo er træt.
Vi luller ham i barnevognen eller hans vugge, vi har prøvet at lægge ham i vores seng sammen med os, men han skriger bare og bliver ved til at jeg til sidst lægger ham til brystet. Det skal siges at det går fint om dagen, der kan vi godt lulle ham i søvn barnevognen herinde.
Hvad kan vi gøre vores aftener går efter hånden kun med at få ham til at sove og så uden held.
Håber meget at du kan hjælpe.