Brev:
Seperationsangst - bare en fase?
21. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Seperationsangst - bare en fase?
Hej Helen
Kort fortalt - så er min mand (og jeg selv) ved at få spat af vores søn!
Efter mave-infektionen er han kommet godt på benene igen, og spiser med stor appetit til faktisk hvert måltid (4 stk) og mellemmåltid (2-3 stk), og er nysgerrig overfor maden.... men men men - han stikker i et skrig hver gang jeg bare går nogle skridt væk fra ham, eller forlader rummet - og stopper først når jeg tager ham op. Vi forsøger ihærdigt at lære ham, at han ikke nødvendigvis bliver taget op når han skriger hysterisk - og nogen gange synes det også at sive ind. :o)
Samtidig så nægter han at være på sit legetæppe - også selvom vi sidder sammen med ham - og så vil han ikke ligge ned, hverken på ryg eller mave. Vi har nok gjort ham en bjørnetjeneste i at lade ham sidde for meget, så det nu er blevet favoritten.
Det eneste tidspunkt han vil ligge og tumle er om morgenen i vores seng, hvis vi ligger ved siden af - og så på puslebordet vil han gerne ligge på maven. Ligger han på maven på gulvet, skriger han og skubber sig baglæns. Han kommer op i rokkestillingen på vores gulvtæppe, men ikke uden protest og tårer...
Hvad kan vi gøre??? Altså ud over at lægge ham på mave eller ryg, og ikke sætte ham på gulvet... Jeg har forsøgt at lægge mig foran, lege med legetøjet osv. for at vække han nysgerrighed og fjerne fokus fra det at ligge på maven - men det hjælper sjældent...
Er han midt i en fase hvor han lider at seperationsangst?
Farmand er ved at gå ud af sit gode skind, for så snart vores søn kan se mig, skriger/græder han på mig... og det gør ondt på mig at se, hvor meget det sårer min mand, som elsker vores søn højt.
Hilsen Gitte