Brev:
Ingen amning om natten - kostplan for dagen?
21. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Ingen amning om natten - kostplan for dagen?
Hej igen...
Lige et kort spørgsmål... Da jeg ikke ammer i tidsrummet kl. ca 18.30 til kl. 6, er jeg lidt i tvivl om vores søn får nok mad i de resterende 12 timer af dagen...
Plan for vores dag:
06 - tidlig amning
07 - morgenmad (1 dl havregrød med revet æble og vand af kop)
09 - formiddagsmad (1/4-½ bolle med smør, frugt (banan, æble, pære) og vand af kop) samt amning inden lur
09.30-11.00 - formiddagslur
11.30-12 - frokost (kogte grøntsage, rugbrød med pålæg, vand af kop)
13.30 - amning inden lur, evt. 1 dl. grød - afhænger af hvor meget frokost han har spist, og tidspunktet for denne.
13.30-14.30/15 - eftermiddagslur
15-30-16 - 1 dl grød eller ½ bolle med smør, frugt og vand af kop
17.30 - aftensmad og vand af kop
18.30/19 - amning inden nat
19-06 - ingen amning, men tilbydes vand af kop. Pt. vågner han 1-2 gange om natten.
Formiddags- og eftermiddagsluren er aldrig tidsfast. Den ene dag kan han sove 1 time formiddag, og 2 timer eftermiddag, næste dag kan det være 45 min og 1 time. Det svinger meget og hænger ikke sammen med hvor meget han spiser, eller hvordan natten er gået...
Inden for den næste uge vil jeg forsøge at starte ham op på mme i kop (og grød) til morgenmaden og aftensmaden, og så se hvordan hans mave klarer sig. Dernæst starter vi langsomt op med sødmælk igen når der er gået et stykke tid med mme. Ønsker ikke et tilbagefald...