Svar: Ingen amning om natten - kostplan for dagen?
21. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Hej igen
Da du ammer ca 4 gange dagligt, så lyder det umiddelbart som om din drengs mælkeindtag bliver fint dækket. Derudover får han jo mælk via maden, i grød mos osv. og vil også naturligt få mælk og kalk via sovs, ost og mere og mere familiemad. Det er fint at du supplere med lidt kold mme af en kop, som alternativ til sødmælk.
Der kan dog sagtens være behov for noget at drikke, for det er lang tid at skulle sove fra kl. 19 til 06, når man ikke er mere end 8 måneder gammel. Nogle børn vil kunne, andre vil ikke kunne. Derfor er det rigtig godt at du tilbyder ham vand, hvis han vågner og virker tørstig, men mælk behøver han ikke.
Planen for dagen ser rigtig fin ud, det lyder som om at jeres dreng er dækket rigtig godt ind på alle måder og spiser helt alderssvarende og relevant.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske