Brev:
AD-dråber, gul allomin frem for blå allomin?
23. januar 2008
Alder:
5 mdr.
AD-dråber, gul allomin frem for blå allomin?
Hej Helen...
Glemte og spørge om jeg kan give AD-dråber sammen med danske produkter her tænker jeg grød, mme og vællinger fra Beauvais?
I Sverige får vi udleveret gratis AD-dråber og vi har snakket lidt om i den danske mødregruppe om AD-dråber kan gives sammen med danske produkter fordi i Danmark giver man kun D-dråber og for lidt siden var det faktisk også fremme i medierne i Danmark at børn kan ophobe A-vitaminen som jo kan være skadelig. Det vi tænker er om danske produkter måske indeholder mere A-vitamin end de svenske?
De fleste af os arbejder i København og handler også ofte derovre så det er også nærliggende at købe de danske produkter. Har spurgt min svenske sundhedsplejerske som siger at man altid har brugt AD-dråber i Sverige og hun kender ikke noget til at det kan skade.... Men hun ved selvfølgelig heller ikke om danske produkter indeholder mere A-vitamin end svenske....
Vigga vil ikke rigtig tage den blå Allomin 2 men har før fået og trivedes med den gule med rismel, kan man bruge den i stedet som MME eller er det bedst med tilskudsblandninger til børn i overgangsfasen til mad? Hvis jeg beslutter kun at amme morgen og aften kan ens krop godt indstilles til at producere mælk selv om der går så mange timer imellem ?
Med venlig hilsen
Jeanne