Brev:
Storesøster - 18 mdr.
23. januar 2008
Alder:
18 mdr.
Storesøster - 18 mdr.
Hej Helen
Så er vi tilbage igen... Har nu fået barn nr. 2 og det er gået rigtig godt. Men der hvor det måske kniber er med storesøsteren og her kunne vi godt bruge et par gode råd.
Storesøster er 18 måneder og fik sin lillesøster for 2 måneder siden. I de 2 måneder der er gået har storesøster været ramt af skoldkopper, roskildesyge og en juleferie... Så hun har været en del hjemme i denne periode. Jeg synes det har været okay, men lige for tiden er hun ved at drive mig til vanvid..
Hun har fået nogle meget dårlige vaner. Hyler tit når lillesøster starter eller bare for at få opmærksomhed. Men der hvor det virkelig slider lige nu er, fordi hun vil bæres hele tiden. Hun smider sig bare eller hyler.. og det er lidt svært at slæbe lift og storesøster til bilen på parkeringspladsen når vi skal i vuggestue. Har prøvet at få hende til at gå, men.... hendes opførsel her er også begyndt at smitte herhjemme hvor hun smider sig på gulvet foran sofaen... vil løftes op men svært mens man ammer.
Skal hun vente eller hjælpes? Har prøvet at finde bøger om det at blive storesøster men ikke noget særlig brugbart. Og vuggestuens kommentar var at hun var igang med at opdrage hendes forældre...og?
Hilsen Bodil