Brev:
Dårlig puttevane i løbet af dagen
23. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Dårlig puttevane i løbet af dagen
Hej Helen
Tak for dine gode svar i mine tidligere spørgsmål.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg får ændret min søns "dårlige" vane når han skal puttes til formiddag og eftermiddag.
Han er snart 9 mdr og skal om en lille måned starte i vuggestue eller hos dagplejer, og jeg har været så "dum" at give ham en flaske med ud i barnevognen når han skulle puttes da det så gjorde at han sov/faldt til ro hurtigere, men det strejfede mig pludselig idag, at der altså ikke er ret lang tid inden han skal være vænnet af med den.
Hvordan gør jeg, da han ellers ikke er ret god til at spise formiddags mad, og jeg vil også være træt af at han ikke sover fordi han er sulten eller han sover utrolig lidt, da sulten vil melde sig hurtigt.
Han får morgen mad kl ca 8 og så leger vi og hygger til ca 10-10,30, hvor han puttes, men det har indtil nu været med flaske, og da jeg ikke er sikker på at det vil forgå når han skal puttes når han skal passes, kan jeg jo se at han er sulten når han skal puttes og han plejer at få 240 ml mme som han sluger på ingen tid.
Det samme gentager sig kl ca 14,30-15 med 240 ml mme
Jeg giver ham grød til morgen og lidt bolle han kan gnave af samt vand, men han er ikke storspisende om morgenen.
Og om eftermiddagen, har han fået endten hjemmelavet grøntsags mos eller bondebrød med leverpostej og agurk og vand, men det er sørmer ikke ret meget brød der kommer ned i den lille mave, ca 1/2 skive og det tager 100 år om at blive færdig.
Grunden til at jeg desværre har givet ham den dårlige vane er at jeg har en lidt dårlig ryg og en super dejlig sprælsk dreng som skal opleve alt, og for ca 2 mdr siden når jeg dengang prøvede at give ham flasken indenfor, var den en kamp, og han mosede rundt og havde travlt med alt muligt andet end at spise selvom han var super træt.
Nå giver det nogen mening hvad jeg skriver, hvordan putter jeg ham, og hvordan forgår det i institutioner?
Håber du kan hjælpe
Knus Anja