Brev:
Sov nu lille skat...
24. januar 2008
Alder:
15 mdr.
Sov nu lille skat...
Hej Helen!
Håber at alt er vel hos dig og din familie!
Den lille flora sover stadigt sindsygt uroligt! I går nat var hun oppe på 8 opvågninger, hvor hun græder og det kan tage tid at få hende til at sove igen.
I nat lagde jeg hende ind til os da hun vågnede første gang, der ved halv tolvtiden. Jeg vil fortsætte med at lægge hende i hendes egen seng når hun skal sove, men vi magter simpelthen ikke at stå op imellem 4-8 gange hver nat, da det ødelægger vores humør, og på denne måde hele dagen. Når jeg tager hende med ind til os første gang hun vågner sover hun stadigt uroligt hos os, men hun vågner ikke som sådan og sover gerne lidt længere om morgenen - hun står normalt op 5.45-600, hvilket er meget tidligt når man er blevet vækket ca hver 2 time.
Nå men hun sover altså bedre inde hos os, samt lidt længere om morgenen. Jeg ville selvfølgelig utrolig gene have min seng for mig selv- specielt taget i betagtning at den lille Flora gerne ligger næsten oven på mig! men jeg må også indrømme at der nu er gået 4 mdr med utallige opvågninger med gråd om natten, og at familien har meget brug for søvn!!
Jeg oplever også at flora virker lidt frustreret i løbet af dagen- og brokker sig en del over alt. Hun er glad i vuggestuen siger pædagoerne. Hun sover fra ca 7,30 til 6 om morgenen og ca 1,5 time om formiddagen, spiser godt og er meget stærk og mobil - selvom hun ikke går.
Min lidt rodede henvendelse til dig går på om det er at skyde sig selv i foden at tage hende ind til mig ved den første opvågning? Jeg må som sagt sige at jeg synes hun for tiden er meget pylret og vred, og vil allerhelst sidde på min arm - hvilket hun gør meget af tiden! Jeg tænker at hun måske er inde i en svær periode og at hun har brug for meget tæthed, og at ligge tæt på mig om natten måske kunne afhjælpe på hendes frustrationsniveau?
Det er meget svært for os at se hende så vred og let til tårer om dagen, og det er hårdt for alle at det nu er 4 mdr siden vi har haft en nat med kun en eller to opvågninger...
Kære Helen, hvad er dine tanker?
Stort kram fra den lille Flora og den bekymrede mor.