Svar: At falde i søvn alene uden gråd
21. februar 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Mette
Da du jo er bosiddende i Canada er det oplagt at foreslå dig at købe bogen "the no-cry sleep solution" skrevet af Elizabeth Pantley. Bogen er på engelsk og Elizabeth Pantley giver netop et bud på, hvordan man skal få sit barn til at falde i søvn alene og uden gråd.
Hovedprincipperne er at man tager sit barn op og trøster det, når det græder. Samtidig foreslå hun at man laver notater over barnets soverytme og derigennem danner sig et billede af hvordan dagens rytme er for barnet og hvad der så evt. kan ændres.
Jeg har selv læst bogen, men har endnu ikke fået den anmeldt på bogguide, hvilket jeg vil gøre snarest. Ud fra din beskrivelse tror jeg at du vil kunne bruge en del af principperne i denne bog, hvorfor jeg foreslår dig dette i stedet for at komme med en længere udredning her:o)
God læselyst.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske