Svar: Flaske kl. 23?
24. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Kære Maj
De fleste børn vil i jeres drengs alder fint kunne spise i søvne og vil således ikke behøve at blive vækket for at få flasken på dette tidspunkt. Men da I oplever at han tisser igennem i løbet af natten, så synes jeg det lyder som en udmærket idé at skifte ham og give ham flasken der.
Det må være langt at foretrække fremfor at han vågner midt om natten og skal skiftes der. Hvis han således kan få et langt søvnstræk om aftenen (sover måske fra ca 20-23), vækkes der, skiftes og ny flaske og så igen kan sove et langt stræk fra 24-06, så synes jeg bestemt at det er værd at forsøge. Det vil også give jer mulighed for mere sammenhængende søvn.
Så grønt lys herfra til at forsøge det:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske