Brev:
Vælling og aftensmad
24. januar 2008
Alder:
12 mdr.
Vælling og aftensmad
Hej Helen
Jeg har lige læst at du har skrevet til en anden mor, at man typisk anbefaler at MME og vælling stoppes fra 1 års alderen.
Min datter får en flaske vælling hver aften inden sengetid - og den er hun MEGET glad for. Da det er meget svingende med hvor meget hun spiser til aftensmad, så jeg fornemmer at hun får lidt mæthedsfornemmelse fra vællingen. Samtidig er flasken på programmet noget senere end aftensmaden - så jeg tænker om hun kan blive ved med at være mæt/tilpas hele natten, hvis hun ikke får hendes flaske.
Hvordan får jeg hende til at spise sig mæt i aftensmaden, så det varer hele natten?
Hun spiser (bliver budt) alt hvad vi får. Nogle gange spiser hun det - men meget af tiden går med at hun smider maden på gulvet (for at få hunden til at spise det...). Jeg siger 'nej' og flytter maden/tallerkenen eller hvad der nu er foran hende, men det hjælper overhovedet ikke. Hvis jeg ikke lader hende sidde med det selv, så får hun slet ingenting spist (bliver sur).
Eftermiddag/aften ser således ud:
15-15.30 Frugt/brød hos dagplejer
17.30-18 Aftensmad
19.30-20 Vælling
20-21 Sengetid
Ku det være en ide at lægge aftensmaden senere?
Håber du kan give et godt indspark.
Tak på forhånd.
Med venlig hilsen
Krebsen