Brev:
Mad og søvn - 4 mdr.
26. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Mad og søvn  - 4 mdr.
Hej!
Viktor er nu godt 4 måneder. Viktor er en stor dreng som allerede er i fuld gang med at spise grød og mos. Det lille problem her ligger til aften. Han er ikke spor tosset med at spise kartofler, han sidder lige som om han er ved at kaste op hver gang han får en skefuld i munden. Vælger jeg til gengæld udelukkende at koge grøntsager, så er han helt med på den og spiser en fin potion.
Så er det lige jeg tænker om det er ok at han kun spiser grøntsager eller om han skal have kartofler?? Hvilke grøntsager kan han tåle nu??
En anden ting er mht. hans mælk (mme). Hvor meget skal der til for at dække hans behov på nuværende tidspunkt. Han får grød morgen og middag, frugtmos om eftermiddagen og grøntsagsmos til aften. Efter hvert af disse måltider drikker han ca. 100 ml mme + en flaske mere i løbet af dagen på ca. 150 ml og kl. 20 får han 200 ml. vælling, er det passende???
Jeg døjer meget med om natten med at han sparker dynen af og jeg tror det er fordi han har det varmt. Der er ellers bestemt ikke vildt varmt i vores soveværelse. Men han får frygtelig kolde fingre og dem vil han altså ikke holde under dynen, så jeg har givet ham nogle tynde vanter på af bomuld, er det ok??
Med venlig hilsen
Sidse