Brev:
Stadig udviklingsspring eller hvad sker der?
28. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Stadig udviklingsspring eller hvad sker der?
Hej Helen..
Så tyr jeg til dig igen..
Sidst vi skrev sammen talte vi om at Noah var i gang med et voldsomt udviklingsspring..
Nu er mit spørgsmål så om det mon stadig er det der præger ham... Han er sur, tvær og ekstremt grædende stort set hele dagen... Han vil stadig helst være på arm, men gider så alligevel ikke, når han kommer op.
Vi havde en rigtig dårlig jul med sygdom. Noah fik lungebetændelse og både mor og far var også syge.. Alligevel var vi jo en del ude til julefrokoster, juleaften osv. Så der foregik rigtig meget henover jul og nytår.
Det underlige er at han ofte er i fint humør, hvis vi er ude hele dagen eller hvis far er hjemme.. Derfor tænker jeg om han måske er ved at være klar til at komme i institution nogle timer nogle dage om ugen... Han keder sig måske herhjemme med mor?? Jeg føler egentlig at han afviser mig, men samtidig gerne vil have mig helt tæt på. Det er enormt frustrerende og jeg bliver tit rigtig ked af at vi bare ikke kan finde ud af hverdagen sammen...
Det er efterhånden hver dag at det er en kamp at få ham til at sove... Vi var ellers kommet godt i gang med at putte i sengen og det har fungeret fint indtil i dag. (Skal lige siges at far var hjemme ons-torsdag, tante havde fødselsdag fredag og farmor og farfar var på besøg i weekenden). I de fem dage har jeg kunnet putte ham uden problemer i løbet af dagen og han har sovet 1½ time om formiddagen og 2½ time om eftermiddagen i sin barnevogn.
Jeg sørger altid for at putte ham lidt før han egentlig har sagt til, men i dag gik det altså rigtig galt. Han skreg i 20 min og faldt i søvn på mors skulder... Jeg var overbevist om at han var mæt, da han lige havde fået formiddagsgrød...
Mht søvnen om natten, så er Noah flyttet på eget værelse, men vågner stadig 5-6 gange i løbet af natten.. Kl 5 er han lysvågen og klar på ballade.. men der sætter mor grænsen... derfor kommer han ind i fars seng ( far er stået op) og falder som regel i søvn efter ½ times tid og en tår vand..
Pga hans motoriske uro både dag og nat skal vi i løbet af kort tid, prøve en kugledyne til ham.. Mit håb er at det kan give ham lidt mere ro i kroppen og gøre ham mere fokuseret omkring det han laver (leger, spiser eller hygger med mor)
Min egen sp har rådet mig til at skære kraftigt ned på hans mælkeindtag, da han er så stor en dreng. Han får derfor kun 400 ml på flaske.. derudover får han mælk i sin mad.
Vi er gået i gang med det 4 skemåltid og jeg forsøger at variere hans kost meget, men kunne godt bruge lidt ideer til hans frokost. Jeg ved at han kan få grønsagsmos, men hvor meget vil det mætte ham hvis det er uden kartofler?? Han får masser af grønsager til aften og som regel altid kartofler..
Hans første tand er så småt brudt frem, men alle klumper i maden spytter han ud, så derfor er vi ikke startet på rugbrød endnu..
Nå det blev en lang smøre.. Ville egentlig bare høre din vurdering af det hele. Søvn, mad og humøret.
Venlig hilsen
Majken