Brev:
Søvn og amning af min pige på 4 mdr.
28. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Søvn og amning af min pige på 4 mdr.
Kære Helen
Vi er de lykkelige forældre til Sofie på 4 måneder - en rigtig lille spradebasse der bare vil ud og opleve verdnen. Jeg nyder min barsel og have alt den tid sammen med hende, men jeg mangler søvn.. og det gør hun også.
Dagene forløber smertefrit og hun spiser og sover regelmæssigt men når natten falder på vågner der et lille monster, der skal have med hver anden time.
Vi er begyndt at give majs vælling om aftenen, men hun tager kun ca 110 ml og vågner så 3-4 timer senere og så starter kapløbet. (det startede for 14 dage siden)
Hun sover i tremmeseng på sit eget værelese da moderen sover let og ikke fik noget søvn med en rumlepot ½ meter fra sengen(kom derind for 1½ uge siden). Vi har alarmen på så jeg hører så snart hun vågner men sutten er ikke nok. Hun vil op og spise for at falde i søvn under spisningen og blive lagt igen.
Jeg har prøvet at holde hende vågen så hun spiser mere, med det resultat at hun er vågen i 2 timer, hvilket jo ikke er hensigtsmæssigt kl 03 om natten.
I nat var forløbet:
kl 20:30 flaske med vælling 110 ml
tilbudt mors bryst - ikke interesseret
kl 21:00 i seng
kl 23:55 vækker mor, vil have mad
kl 02:20 vækker mor, vil have mad
kl 04:30 vækker mor, vil have mad
kl 06:15 vækker mor, mor prøver sutten, tager hende med ind i vores seng og hun sover til kl 09:00 hvor hun først beder om mad for at falde i søvn og sove til kl 11:15.
Vi er desperate og gået i gang med at prøve med grød i løbet af dagen men det taget jo tid og lære det der med skeen:-)
Hvad gør vi forkert og hvad kan vi gøre anderledes?
Med venlig hilsen
Marie Louise og Sofie