Brev:
Vindruer til børn og at forstå et nej
28. januar 2008
Alder:
23 mdr.
Vindruer til børn og at forstå et nej
Hej Helen
Jeg har en datter Nanna på næsten to (10.04.06) og hun er meget glad for vindruer, og så tænkte jeg om der også er restriktioner på hvor megt hun må få af dem om ugen, ligesom det er tilfældet med rosiner eller er det noget andet??? Hun får selvfølgelig ikke lov at spise uanede mængder.
Hun har også en periode lige i tiden hvor hun er ved at prøve mig meget af. Hun virker til tider slet ikke til at have respekt for mig. Hvis der er noget hun ikke må, og som hun godt ved er forbudt, kan hun finde på et gøre det pågældende mens hun ligefrem kigger på mig med et flabet smil. Hun kan også finde på at slå hvis der er noget hun ikke må som hun gerne vil.
Hun kunne ikke drømme om at gøre de pågældende ting når hendes far er hjemme og hun reagerer som regel slet ikke på at jeg skælder ud før end at jeg er helt henne og have fat i hende.
Hvordan får jeg hendes til at respektere et "nej" og ikke tro at hun kan gøre alt når hun er alene med mig.
Mange hilsner
Sidse