Brev:
Vælling, grød og vægt
28. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Vælling, grød og vægt
Hej Helen
Tak for svaret sidst ang vælling. Jeg har nu prøvet med hirsevælling, men hun gider ikke spise det.
Så købte jeg noget risgrød - det smagte synligt bedre, men jeg kunne jo kun give et par skefulde, så det mætter jo ikke rigtig. Idag prøvede jeg så at blande det lidt tyndere op så hun kunne få det i flaske - det gad hun så godt. Må man det med grød? Næringsindholdet er vel ikke optimalt, så nytter det noget? Hvor meget vælling/fortyndet grød må man give første gang? og er det ok at give lidt frugtmos til som topping?
Jeg ammer ved siden af, men synes det er rigtig ofte hun lægges til og er sulten både dag og nat. Jeg trænger til lidt mere sammenhængende søvn!
Jeg kan læse på pakken (Beauvais risgrød/hirsevælling), at der er skummetmælk pulver i. Er det komælk så? Det er vel ikke så godt når hun kun lige er 4 mdr?
Jeg vil også gerne supplere hende, da hun lige er blevet vejet og målt til hhv. 6,57 kg og 665 cm, så hun er ikke den tykkeste. Har dog elastikker og synes at trives ok, men tager bare ikke så meget på for tiden og jeg føler hun ofte er sulten kort efter at være ammet (1 time).
Sikke mange spørgsmål - håber du kan hitte ud af det hele...
Venlig hilsen
Karin