Brev:
Hvor blev mit mirakelbarn af?
28. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Hvor blev mit mirakelbarn af?
Åååh altså, sikke en udfordring du har givet mig, barn!
Vores lille pige, der nu er ca. 3 1/2 mdr. har været nemmere end jeg nogensinde havde turdet håbe på... lige indtil juleaften. Dér havde hun helt tydelig meget ondt i maven, og det havde hun næsten hver dag frem til starten af uge 4. Vi var til 3. mdrs undersøgelse, hvor doktor sagde, at det var fordi hun var forslugen og at det ville forsvinde af sig selv.. det gjorde det så. Hun gylper dog stadig temmelig meget, vænner hun sig ikke af med det på et tidspunkt?
Jeg skriver egentlig fordi jeg fornemmer, at der sker en masse med hende lige nu; hun har indtil nu haft en rimelig fast soverytme (spiser 1 - 2 gange pr. nat. Sover 1 lang middagslur eller 2 korte.), men nu sover hun meget uroligt om natten, vågner meget tidligt og nægter at blive lagt om dagen. Hendes spisemønster ændrer sig også meget i øjeblikket og der sker en hel masse med hende motorisk..
Mit problem er m.h.t. hendes søvn:
Jeg prøver at følge hendes behov; jeg lægger hende ikke i seng før jeg er overbevist om, at nu er tid. Men HVER gang i hele denne uge, både til middag og til aften, går hun fuldstændigt i spåner, når jeg putter hende!
Har prøvet at amme hende i søvn.
Har prøvet at gøre de samme ting lige inden hun bli´r lagt (amme-skifte-synge-putte).
Har prøvet at gå med hende på armen, køre en tur i barnevognen og har også ladet hende vræle i hysteri, for at se om det gik over. Men det gav mig kun dårlig samvittighed! Går jeg med barnevognen vågner hun i det sekund den holder stille..
Jeg har tænkt på, hvad jeg gi´r hende i hendes vågne timer; kommer hun for meget med ud i Den Store Verden? Har jeg for lidt kontakt med hende og er for lidt nærværende? Får hun for mange indtryk udefra (babysvømning, mødregruppe, storcenter, aktiverende legetøj)?
I skrivende stund har jeg lige tørret øjnene efter at have bakset med hende siden kl. 06:37 i morges, hvor hun stod op. I løbet af dagen har hun kun sovet ml. 1 og 2 timer af mange små omgange. Hun VIL ikke sove.
What to do??? Tester hun mig?