Brev:
Søvn og mad i løbet af dagen 2
29. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Søvn og mad i løbet af dagen 2
Hej igen Helen :)
Jeg har læst dit svar igennem til mig omkring Bastian og mad og søvn.
Jeg har prøvet at give forskellig slags frugtmos på grøden uden held. Han er nu begyndt at spise det lidt bedre hvis han har noget andet mad i hånden. Har prøvet med en brødskorpe eller lidt banan, det virker som om at det hjælper, men han kan stadig ikke spise en hel portion. Tror ikke at jeg fik mig udtrykt helt klart i mit brev, men jeg giver ham altid mme hvor han spiser ca. 150 ml. efter et grødmåltid og efter rugbrød da han ikke spiser nok og ikke virker mæt efter. Og så får han vel nok mme??
Dvs. at han får 150 ml. efter sin grød kl 6.30/7, så sover han formiddagslur, derefter ca. kl 11 får han rugbrødshapsere og 150 ml. mme. Jeg giver ham også en flaske ca. kl. 14 hvor han spiser omkring 170 ml. Han er umulig at putte om eftermiddagen, så derfor leger vi indtil jeg giver ham lidt grød hvis han vil ellers lidt mme sen eftermiddag og så vores mad ca. kl 18 og vællingeflaske ca. kl. 19.
Grunden til at jeg ikke så gerne vil give ham en natflaske er at jeg snart skal starte på nattevagt og min kæreste går tidligt i seng og er slet ikke vågen til at give en flaske så sent. Oveni det virker det som om at Bastian sover dårligere på en flaske end uden en flaske. Siden jeg skrev til dig sidst er han kun "vågnet" to gange i løbet af natten uden en natflaske :)
Ville også lige svare på hvad jeg tænker omkring sødmælkindtag. Det viste jeg slet ikke at de ikke så gerne måtte få det af kop, så det er hermed strøget :) Dejligt at man har dig så :)
Har du også nogle godt råd til hvordan jeg får ham puttet til eftermiddag?? Det vil han slet ikke selvom han er træt, gnider sig i øjnene og gaber...
Kram Camilla og Bastian