Brev:
Søvn om dagen - 3,5 mdr.
29. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Søvn om dagen - 3,5 mdr.
Hej Helen,
Jeg har læst dine gode svar om emnet, men der er jo lige de 10 %, der adskiller sig, og som gør at man simpelthen bliver nødt til at skrive personligt:)
Min søn er nu 3,5 og bliver ammet ca. hver 3. time om dagen og et par gange om natten. Nogle ting er rimelig faste (som de nu er, når man kun er 3 mdr.)
20-20.30 - Puttetid
03- Ammes
05 - Ammes
08 - Vækkes og ammes (Bliver desværre nødt til at vække ham, da jeg skal aflevere min datter i børnehave).
Og så en lille halv times lur i vognen omkring kl. 9, når vi afleverer.
Herefter kunne vi godt bruge et par gode råd, for her roder det lidt...
1) Hvor lang tid skal han sove om dagen med tanke på den lange nattesøvn?
2) Hvordan kunne lurene fordele sig i løbet af dagen?
3) Når han sover i sin barnevogn om dagen, vågner han ofte efter en halv times tid og skriger. Han får sutten og bliver rokket lidt, men kort efter gentager det sig, indtil jeg tager ham op. Hvordan hjælper jeg ham (og mig), så han kan sove i nogle længere stræk uden de mange afbrydelser?
Glæder mig til at høre fra dig
Venlig hilsen
Iben