Brev:
Pasning af et lille barn
21. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Pasning af et lille barn
Vi har en lille pige på 3 mdr. Vi er i den situation, at vi er nødt til en enkelt gang at få hende passet i en dag, når hun er omkring 4 mdrs. alderen. Hun skal passes af min veninde, der kommer hos os min. en gang om ugen, for at de kan lære hinanden at kende.
I går forsøgte vi (forældrene) for første gang at gå, mens hun blev passet. Vores pige sov, da vi gik. De første 20 minutter gik rigtig godt med sutteflaske, hygge og pludren, men pludselig midt i sutteflasken (den får hun kun i forbindelse med venindens besøg) begyndte hun at græde hjerteskærende og var fuldstændig utrøstelig (som om hun var blevet forskrækket).
Hvad kan vi gøre for at undgå samme situation igen? Skal hun være vågen, når vi går, eller skal veninden komme hos os oftere, for at hun får et nært forhold til hende?
I relation til ovenstående dukker selvfølgelig flere bekymringer op, idet jeg er nødt til at starte på arbejde allerede, når vores pige er 5 mdr. Barselsorloven her i Grønland er kun 21 uger. Er der noget specielt, vi kan gøre for at gøre starten hos dagplejemor god? Det er aftalen, at vi kommer hos dagplejemoderen i en periode, inden hun skal være der fast.
Håber du har nogle gode råd, så vi undgår kedelige oplevelser med pasningen.