Brev:
Tip til at gå fra tre lure til to - og til at sove hele natten
30. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Kære Helen
Du må efterhånden være 'fyldt godt op' af spørgsmål om vores guldklumpers respektive dagsplaner - det er bare så rart med den individuelle rådgivning, du mestrer så godt:)
Flora er nu blevet ½ år og trives storartet. Vi har opbygget nogle fine rutiner og hun er en glad lille størrelse, som vist sætter stor pris på den familie, hun er havnet i - navnlig storesøsteren;)
Dagen ser pt således ud (+/- , det er klart):
6.30: så står vi op og får en ren ble
07: Havregrød med kokosolie og evt lidt frugt (efterfølges ½ times tid efter af 100 ml MME)
8.30-10: sover
10.30: øllebrød med smør og noget (fx lidt most avocado og lidt tun med mayo) (efterfølges ½ times tid efter af 100 ml MME)
11.30-13.30: sover
14.30: 200 ml MME
15.30-16.30: sover
17.30: grøntsagsmos med noget olie af en slags og smagprøver på hvad vi nu spiser.
19: 200 ml majsvælling (umiddelbart efter er det godnat Ole uden problemer)
04: 200 ml MME
Det hele fungerer egentlig fint. Hun spiser endnu ikke kæmpe måltider, men som du kan se efterfølges de også altid af mælk. De lure hun får formiddag og eftermiddag er tilpasset så det passer med at hente og bringe hendes søster. Men nu er det ikke længere så vigtigt for mig at hun sover, når jeg henter og bringer - egentlig er det lidt hyggeligt at hun er vågen og sidder op i barnevognen (har kunne sidde selv uden problemer siden nytår).
Nå, men for at komme til sagen: Jeg vil gerne have at hun kommer ned på to gode lure i løbet af dagen, men kan ikke lige gennemskue hvrodan jeg gør det? Også set i fht mad og sådan.
Og så ville jeg jo utroligt gerne slippe for flasken kl 4 om morgenen, men hun er drønsulten her. Skal jeg bare være lidt tålmådig og regne med den snart ikke er nødvendig? Skal tilbage på arbejde om små 2 måneder, hvor hendes far overtager barsleriet, men det er nok stadig mig der sover lettest om natten;) Og det med at give hende mad kl 23-24 er jeg ikke meget for, da jeg selv går i seng kl 22 og føler det som tortur at stå op en times eller to efter. Så er 4 trods alt at foretrække.
Sorry, det bliver hurtigt langt - ville jo egentlig bare have dit besyv til hendes dagsplan samt et tip tíl hvornår og hvordan vi kan ramme to daglige lure.
Mange hilsener fra Lillian
Nå ja, og et lille PS. Hun elsker at sidde med en ordentlig appelsinbåd med skræl og det hele (øko naturligvis) og gumle til den har mistet alt saft og kraft. Det må hun godt ik? Hun må få alt nu, ik (pånær store mængder af de nitratholdige grøntsager)