Brev:
Ved at være lidt frustreret over søvn og mad - 5 mdr.
30. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Ved at være lidt frustreret over søvn og mad - 5 mdr.
Hej Helen
Tak for dine gode svar, som jeg har benyttet mig af, men jeg er ved at være en lille smule frustreret, så jeg håber du kan hjælpe mig. Jeg skal forsøge at fatte mig i korthed denne gang (-:
Jacob er påbegynd skemad til aften, men de sidste par aftener er han blevet ked af det når han skulle spise. Jeg tror det hænger sammen med at han har været for sulten og jeg har derfor forsøgt at amme ham godt inden og jeg synes det hjælper. Men kan det passe at han skal ammes inden maden?
Han spiser godt. En hel portion lavet på 5 skefulde majsmelsblanding blandet med 100 ml modermælkserstatning (90 vand og 3 skefulde NAN1) og en spiseskefuld banan eller æble pæremos.
Han vågner dog stadig mange gange i løbet af natten og det hjælper ikke med en sut. Kun en gang ud af 5 måske. Han vil lægges til brystet og spiser så ganske lidt indtil han igen falder i søvn. Jeg er efterhånden meget desperat for at få sovet lidt og de sidste nætter har jeg derfor siddet op og sovet så Jacob kan sove i min favn og tage brystet selv når han vågner. Det er ikke holdbart i længden men hvad gør man ikke få at få lidt søvn. Han vil ikke længere ammes liggende.
Jeg ville så gerne give ham en flaske MME til natten men han nægter fortsat at tage flaske. Jeg har forsøgt at skifte hovedet på sutteflasken. Far har forsøgt at give ham flasken, vi har forsøgt med vand i flasken, sukker i MME men intet hjælper.
Jeg har dog endnu ikke fået malket ud og forsøgt at give ham det i flasken så der er da stadig et håb tilbage. Er der andet vi kan gøre?
Det mærkelige er dog at han spiser grøden lavet på NAN1 men vil ikke have det af flasken. Jeg har fået ham til at drikke det af en lille cappucino kop men det kan han ikke styre om natten når han halvsover. Tudekop kan han ikke rigtig finde ud af.
Hvornår kan jeg påbegynde at give mere end et måltid mad? Han har fået grød i ca. en uge nu.
Jeg håber du kan hjælpe mig lidt igen. Handler den dårlige søvn om, at han skal flyttes ind i sit eget værelse fordi han kan lugte min mælk for meget?
Jeg håber du endnu engang kan give mig et af dine gode svar.
På forhånd mange tak
Mange hilsner Trine
Ps: Jacob fylder 5 måneder den 4/2.