Brev:
Manglende vægtøgning - 7 mdr.
31. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Manglende vægtøgning - 7 mdr.
Hej Helen
Lige et par spørgsmål om min 7 måneder dreng.
Han er pt. 70 cm og vejer 7,5 kg. Han har ikke taget på i 3-4 uger nu.
Vores dagprogram ser således ud
Ca. kl. 6 morgenamning
Ca. kl. 7.15-7.30 grød
Ca. kl. 9 aming og sove
Ca. kl. 11.30-12 grøntssagsmos og evt. frugtmos
Ca. kl. 13 amning og sove
Ca. kl. 15-15.30 grød
Ca. kl. 18 grøntssagsmos
Ca. kl. 19.30 amning
Ca. kl. 22 aftenamning
Ca. kl. 2-3 om natten amning
Jeg vil gerne stoppe med at amme om natten helt. Mit problem er, at min dreng aldrig har spist ret meget af gangen og således ikke været mæt ret længe af gangen. Han spiser således ikke de store portioner nu (ca. 1/2 - 3/4 dl grød eller grøntssagsmos ad gangen).
Jeg overvejer at give ham endnu en portion grød om aftenen for at sikre, at han sover lidt bedre om natten. Jeg har prøvet at springe eftermiddagsgrøden over og så give ham grød ca. kl. 17. Så spiser han meget godt, men jeg kan så mærke, at han om natten mangler denne grød. Jeg synes, at det virker som om, at han først bliver godt sulten ca. 4 timer efter han sidst har spist, men da han også skal ammes ind imellem, synes jeg ikke, at han når at blive rigtig sulten, før han skal spise igen.
Han har en del deller og en meget god dobbelthage. Han har altid lige ligget et stykke under gennemsnittet mht vægt.
Tror du, at han får ernæring nok og vokser han som han skal? Jeg vil jo gerne gøre det bedste for min dreng.
Kærlig hilsen
den bekymrede mor